Skip to Content

post

Yaşamın Kaynağı Su, Tükeniyor!

date 22 Mart 2013 author category Portfolyo, Yaşam comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

Dünya nüfusu artıyor, kaynaklar azalıyor! Doğa, insanoğlunun tahribatı karşısında kendini yenileyebilme gücünü kaybediyor. Bu durum karşısında hükümetler, tüketimi kontrol altına almaya çalışarak çevre politikaları geliştiriyor. Yeryüzü kaynaklarının gelecek nesillerin ihityaçlarını karşılayabilme kapasitesini korumak, bu kaynakları bugün kullananların, yani bizlerin en önemli sorumlulukları arasında. Sürdürülebilir bir yaşamın temelleri, bu sorumluluğu sahiplenen kurumların, toplumların ve bireylerin katkısıyla atılabilir. 22 Mart Dünya Su Günü, bu sorumluluğun önemli bir parçası olan su tüketimi konusunda çok önemli bir işleve sahip. 2013 yılının Birleşmiş Milletler tarafından Uluslararası Su İşbirliği Yılı ilan edilmesi de su sorununa dikkat çeken önemli bir işaret.

Su kaynaklarına dair verileri incelediğimiz bu infografikte, dünyadaki tüketilebilir su kaynaklarının azlığı öne çıkıyor. % 2,5 ‘i tatlı su olan dünyadaki su rezervinin yalnızca %1’i kullanılabilir durumda. Bu suya erişim ise özellikle Afrika ülkelerinde oldukça kısıtlı. Dünya genelinde 850 milyon kişi kullanılabilir suya erişemiyor ve buna rağmen su talebi 2020 yılına kadar %40 artacak. Kişi başı su tüketiminde dünya ortalamasının hemen üzerinde olan Türkiye’de, bugün, kişibaşı günlük su tüketimi 100 litre. Ancak bu rakamın 2030 projeksiyonunda 65 litreye gerileyeceği öngörülüyor. Su tüketiminin % 75’inin tarım için sulamaya kullanıldığı Türkiye’de 2010 yılında yıllık su tüketimi 45 milyar metreküp olarak gerçekleşti. 2030 yılında beklenen yıllık tüketim ise 65 milyar metreküp. Su tüketiminde yaklaşık %50 artış beklenen 2030 yılında, ihtiyaç duyulacak su kaynağının nasıl sağlanacağı ise henüz bilinmiyor!

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir