Skip to Content

category

Kategori: Tasarım

post

Bir Ayakkabı Kutusu Kaç Para Alır?

Facebook'ta Paylaş

2013’ün son günlerinde yolsuzluk skandallarıyla çalkalanan Türkiye, iddialara göre cumhuriyet tarihinin en büyük yolsuzluk operasyonlarına imza atıyor. Dünyanın en büyük 17. ekonomisi pozisyonunda olan bir ülkenin (Transparency Internatinal tarafından yayınlanan “Yolsuzluk Algısı 2012” endeksine göre) şeffaflık sıralamasında 54. sırada olması da bir hayli düşündürücü!  Öte yandan cemaat – AK Parti savaşı izlenimi verilen operasyonların ilk gününde ele geçirilen ayakkabı kutusu içinde yüklü miktarda nakit paralar ise gündemi oluşturmaya devam ediyor.  Biz de durmadık, tedavüldeki paraları ölçtük – biçtik ve bir ayakkabı kutusuna sığdırabildiğimiz kadar 5’lik, 10’luk, 20’lik, 50’lik, 100’lük ve 200’lük yerleştirdiğimizde toplamda ne kadar para sığdırabildiğimizi anlatan bir infografik hazırladık.

Bir Ayakkabı Kutusu Kaç Para Alır?

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Poster ve İnfografik Tasarım Yarışması

Facebook'ta Paylaş

Adapazarı Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Sakarya’daki tüm ortaokul ve lise öğrencilerinin katılabileceği poster ve infografik tasarım yarışması düzenleniyor. Yarışmanın adı Point 2013. Ortaöğretim düzeyinde yapılan bu ilk infografik tasarım yarışmasında, öğrencilerin poster ve infografik tekniklerini daha yakından tanıyarak, bu araçları derslerde, sunumlarda, araştırmalarda ve katıldıkları fuar veya yarışmalarda etkin bir şekilde kullanmalarını teşvik etmek amaçlanıyor.

Yarışmaya katılım şartları ve detaylı bilgiler için tıklayın.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

İnfografiklerin Artan Önemi!

Facebook'ta Paylaş

İnforgafiklerle her geçen gün daha sık karşılaşıyoruz. Öngörüler, önümüzdeki yıllarda görsel bilgiye daha çok ihtiyaç duyacağımız yönünde. İnfografiklerin bilgiyi görsel olarak sunarken, akılda kalıcı bir etki yaratması infografiklere olan talebin artmasındaki en önemli nedenlerden birisi. İnternetin depoladığı bilginin çok büyük bir kısmı metin tabanlı olduğu için internet kullanıcıları olarak yoğun bir bilgi bombardımanına maruz kalabiliyoruz. Bir mesajı iletirken bu bilgi yığınları arasından sıyrılmanın en etkili yöntemlerinden birisi hiç şüphesiz bilgiyi görsel olarak sunmak. Çünkü insan beyni, görüntüyü, yazıya göre 3 kat daha hızlı tarıyor. Bunun yanında, karşılaştığımız metin tabanlı bilginin yalnızca %20’si aklımızda kalırken, görsel olarak ifade edilen bir bilginin akılda kalma oranı %83. Hazırlanan infografiğin kalitesine, tasarımına, içeriğine ve ilgi çekiciliğine göre bu oran daha da yüksek olabilir.

Sosyal medya için hazırlanacak olan bir infografiğin özellikle şu üç özelliği barındırması önemlidir;

  • akılda kalıcı,
  • dikkat çekici,
  • paylaşma arzusu uyandıran.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!