Skip to Content

post

Dünya Kupası’nın Öne Çıkan Kramponları [Krampon Kupası]

date 24 Temmuz 2014 author category Sosyal Medya, Spor, Yaşam comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

Bu sene Brezilya’da düzenlenen ve bir ay boyunca devam eden 2014 Dünya Kupası için Krampon Kupası isimli bir facebook uygulaması hazırlayan Barcin.com, Dünya Kupası’nın öne çıkan kramponlarıyla ilgili bir infografik yayınladı. İnfografikte Dünya Kupası’na damga vuran ve en çok tercih edilen kramponları marka ve model bazlı olarak görebilirsiniz.

Krampon Kupası’nın yani Dünya Kupası’nın en golcü kramponu tam 47 gole imza atan adidas Adizero F50 oldu. Attığı 6 golle Dünya Kupası’nın en golcü futbolcusu olarak Altın Krampon’ı kazanan James Rodriguez ve en yakın rakipleri Thomas Müller ve Lionel Messi de adidas Adizero F50’yi tercih ettiler. Dünya Kupası’nın en çok tercih edilen krampon markası Nike oldu.

Dünya Kupası’nda futbolcuların %51’i tarafından tercih edilen Nike’ın en yakın rakibi adidas futbolcuların %36’sı tarafından tercih edildi. En çok tercih edilen krampon ise Nike Mercurial oldu. En çok gole imza atan markalara baktığımızda adidas’ın ve Nike’ın 76 gole imza atarak Dünya Kupası’nı berabere bitirdiğini söyleyebiliriz.

Dünya Kupası boyunca tüm kramponlar toplamda 14.170 km koştular. 2405 km koşan Nike Mercurial en çok koşan krampon olmayı başardı. adidas Adizero F50 2389 km, Nike Hypervenom ise 2051 km koştular. 2014 Dünya Kupası’nın en çok kart gören kramponu Nike Magista oldu. Nike Magista 2 kartla en çok kırmızı kart gören krampon olurken, Nike Mercurial 20 kartla en fazla sarı kart gören krampon oldu.
2014 Dünya Kupası’nda forvet oyuncularının en çok tercih ettiği krampon adidas Adizero F50, savunma oyuncularının en çok tercih ettiği krampon Nike Tiempo Legend, orta saha oyuncularının en çok tercih ettiği krampon ise Nike Magista oldu. Krampon Kupası boyunca katılımcılar 118.456 kez krampon seçerek Dünya Kupası maçlarının en golcü kramponlarını tercih etmeye çalıştılar.

*İnfografikte kullanılan veriler FIFA’nın ve Barcin.com tarafından hazırlanan facebook uygulaması Krampon Kupası ‘nın istatistiklerine göre hazırlanmıştır.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir