Skip to Content

category

Kategori: Sosyal Medya

post

Türk Kadınının Online Stil Haritası

Facebook'ta Paylaş

Private Shopping’in lider oyuncusu Markafoni, 2012 yılı verilerine dayanarak hazırladığı infografikte Türkiye’de, Markafoni ve iştiraki siteler üzerinden alışveriş yapan kadınların ürün ve ürün özellikleri tercihlerine göre belirlenen stil haritasını ortaya koyuyor. İnfografiğin ilk bölümünde yıl boyunca, her ay öne çıkan ürünlerden oluşan “Ayın Elemanı” kısmı yer alıyor. Versace’nin başı çektiği “En Gözde Lüks Markalar” sıralamasında ise Armani, GF Ferré ve Guess öne çıkan lüks markalar arasında. Markafoni’den alışveriş yapan kadınların burçlara göre sıralaması ise şaşırtmıyor, :) ilk üç burç, Yengeç, Boğa ve Aslan. Kadınların 2012 yılındaki “Renk Tercihleri” ise % 38,5 ile siyah. Siyahı, % 20,4 ile mavi, %13,2 ile bej, % 8,4 ile bordo-kırmızı takip ediyor. İnfografikteki en ilginçe veri ise kadınların desen tercihindeki bölgesel farklılık. Marmara Bölgesi kamuflaj deseni, Ege Bölgesi Dantel, Akdeniz Bölgesi çilekli desen, İç Anadolu Bölgesi çizgili dokuma, Karadeniz Bölgesi ışıltılı desen, Doğu Anadolu Bölgesi leopar desen ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ise alışverişte simli deseni tercih etmişler. İnfografikteki metinleri okumak oldukça zor olsa da, sağladığı veriler itibari ile farklı bir içeriğe sahip çalışma.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

İnfografiklerin Artan Önemi!

Facebook'ta Paylaş

İnforgafiklerle her geçen gün daha sık karşılaşıyoruz. Öngörüler, önümüzdeki yıllarda görsel bilgiye daha çok ihtiyaç duyacağımız yönünde. İnfografiklerin bilgiyi görsel olarak sunarken, akılda kalıcı bir etki yaratması infografiklere olan talebin artmasındaki en önemli nedenlerden birisi. İnternetin depoladığı bilginin çok büyük bir kısmı metin tabanlı olduğu için internet kullanıcıları olarak yoğun bir bilgi bombardımanına maruz kalabiliyoruz. Bir mesajı iletirken bu bilgi yığınları arasından sıyrılmanın en etkili yöntemlerinden birisi hiç şüphesiz bilgiyi görsel olarak sunmak. Çünkü insan beyni, görüntüyü, yazıya göre 3 kat daha hızlı tarıyor. Bunun yanında, karşılaştığımız metin tabanlı bilginin yalnızca %20’si aklımızda kalırken, görsel olarak ifade edilen bir bilginin akılda kalma oranı %83. Hazırlanan infografiğin kalitesine, tasarımına, içeriğine ve ilgi çekiciliğine göre bu oran daha da yüksek olabilir.

Sosyal medya için hazırlanacak olan bir infografiğin özellikle şu üç özelliği barındırması önemlidir;

  • akılda kalıcı,
  • dikkat çekici,
  • paylaşma arzusu uyandıran.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Kedinfografik

Facebook'ta Paylaş

Sosyal medya dünyasında kedilerin yeri bambaşkadır. Hatta dünyada kedilerin kullanıldığı müthiş kampanyalara imza atmış ajanslar var. Mesela dünyanın ilk catvertising reklam ajansı John St 2011 yılında Toronto’da kuruldu. Türkiye’de deki reklam ajanslarında da kedileri zaman zaman sahnede görürüz. Sosyal medya ajanslarından Promoqube, bu sefer kediyi infografik sahnesine çıkarmış, üstelik hareketli infografik kullanarak alışılagelmiş, imaj formatındaki infografiklerin dışına çıkmış. İnfografik, kedilerin sosyal medya ile olan ilişkileri üzerine kurgulanmış. Sosyal medyanın en ünlü kedilerinden, kedi için açılacak yeni bir sosyal medya hesabı için isim önerisine kadar sosyal medyada kedi ile ilgili ilnginç bilgilere yer verilmiş.

Hareketli infografiği ziyaret etmek için tıklayın.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!