Skip to Content

category

Kategori: Sosyal Medya

post

Ajans İnsanları – I

Facebook'ta Paylaş

Sektörel olarak bakıldığında iş yaşantısının bu kadar sıradışı olduğu bir başka hizmet sektörü bulmak zordur. Türü ne olursa olsun, – dijital, geleneksel, kreatif, sosyal medya, iletişim, 360 derece vb. – bir reklam ajansında çalışanlar, o işletmenin asıl sahipleridir. Patronculuğun sökmediği yegane hizmet alanıdır, çünkü ajanstaki herkes kendi işinin patronu, bütünün önemli bir parçasıdır. Futboldan sonra takım oyununun bu kadar keyif verdiği bir başka yaşam kesiti yoktur. Ekibin her bir üyesi, diğer bir üyenin eksikliğinde, üzerinde çalıştığı projenin başarıya ulaşmasının zor olacağını bilir. Bu nedenle ajans insanları, birbirlerine sımsıkıya bağlıdır. Bu bağlılıkları iş yaşantısı dışında sosyal hayatlarına da yansır. Bir ajansın tüm çalışanları birbirlerinden habersiz bir şekilde, Asmalımescit‘te aynı mekanda kendilerini eğleniyorken bulabilirler. Peki, gelelim ajans çalışanlarının özelliklerine. Gerçekte kimdir bu ajans insanları, ne iş yaparlar, amaçları nedir? “Ajans İnsanları – I” adını verdiğimiz bu infografiğimizde ajans çalışanlarının profillerini inceledik.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Türk Kadınının Online Stil Haritası

Facebook'ta Paylaş

Private Shopping’in lider oyuncusu Markafoni, 2012 yılı verilerine dayanarak hazırladığı infografikte Türkiye’de, Markafoni ve iştiraki siteler üzerinden alışveriş yapan kadınların ürün ve ürün özellikleri tercihlerine göre belirlenen stil haritasını ortaya koyuyor. İnfografiğin ilk bölümünde yıl boyunca, her ay öne çıkan ürünlerden oluşan “Ayın Elemanı” kısmı yer alıyor. Versace’nin başı çektiği “En Gözde Lüks Markalar” sıralamasında ise Armani, GF Ferré ve Guess öne çıkan lüks markalar arasında. Markafoni’den alışveriş yapan kadınların burçlara göre sıralaması ise şaşırtmıyor, :) ilk üç burç, Yengeç, Boğa ve Aslan. Kadınların 2012 yılındaki “Renk Tercihleri” ise % 38,5 ile siyah. Siyahı, % 20,4 ile mavi, %13,2 ile bej, % 8,4 ile bordo-kırmızı takip ediyor. İnfografikteki en ilginçe veri ise kadınların desen tercihindeki bölgesel farklılık. Marmara Bölgesi kamuflaj deseni, Ege Bölgesi Dantel, Akdeniz Bölgesi çilekli desen, İç Anadolu Bölgesi çizgili dokuma, Karadeniz Bölgesi ışıltılı desen, Doğu Anadolu Bölgesi leopar desen ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ise alışverişte simli deseni tercih etmişler. İnfografikteki metinleri okumak oldukça zor olsa da, sağladığı veriler itibari ile farklı bir içeriğe sahip çalışma.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

İnfografiklerin Artan Önemi!

Facebook'ta Paylaş

İnforgafiklerle her geçen gün daha sık karşılaşıyoruz. Öngörüler, önümüzdeki yıllarda görsel bilgiye daha çok ihtiyaç duyacağımız yönünde. İnfografiklerin bilgiyi görsel olarak sunarken, akılda kalıcı bir etki yaratması infografiklere olan talebin artmasındaki en önemli nedenlerden birisi. İnternetin depoladığı bilginin çok büyük bir kısmı metin tabanlı olduğu için internet kullanıcıları olarak yoğun bir bilgi bombardımanına maruz kalabiliyoruz. Bir mesajı iletirken bu bilgi yığınları arasından sıyrılmanın en etkili yöntemlerinden birisi hiç şüphesiz bilgiyi görsel olarak sunmak. Çünkü insan beyni, görüntüyü, yazıya göre 3 kat daha hızlı tarıyor. Bunun yanında, karşılaştığımız metin tabanlı bilginin yalnızca %20’si aklımızda kalırken, görsel olarak ifade edilen bir bilginin akılda kalma oranı %83. Hazırlanan infografiğin kalitesine, tasarımına, içeriğine ve ilgi çekiciliğine göre bu oran daha da yüksek olabilir.

Sosyal medya için hazırlanacak olan bir infografiğin özellikle şu üç özelliği barındırması önemlidir;

  • akılda kalıcı,
  • dikkat çekici,
  • paylaşma arzusu uyandıran.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!