Skip to Content

category

Kategori: Sosyal Medya

post

Çikolata Hakkında Çok Tatlı Bilgiler

Facebook'ta Paylaş

Çikolatayı çok seviyoruz. Adından bahsedilince bile hemen damağımızda çikolata tadı oluşuyor. Hepimizin çok sevdiği çikolatanın keşfi 3500 yıl öncesine dayanır. Bilinen ilk kakao üretimi Maya Uygarlığı tarafından Meksika Körfezi kıyılarında yapılmış.  Mitolojide “Tanrıların Yiyeceği” olarak adlandırılan muhteşem lezzet çikolata, bu infografiğimizin konusu… Çikolata’nın duyularımızı harekete geçiren üç ana özelliği; görüntüsü, kokusu ve tadıdır. Çikolata, bu özelliklerini aslında özündeki kakaodan alır. Kakao ise, dünya üzerinde yalnızca tropikal bölgelerde yetişen kakao ağacının meyvelerinden elde ediliyor. Tropikal kuşakta yer alan ülkelerden Fildişi Sahilleri dünyada üretilen tüm kakao miktarının % 40’ını tek başına üreten ülke konumunda. Ardından %18 ile Gana ve %14 ile güney-asya ülkesi Endonezya geliyor. Brezilya, Kamerun ve Nijerya gibi ülkeler de önemli kakao üreticileri.

Yazının Devamı

Tüm dünyada 4 milyon ton kakao üretimi gerçekleşen 2012 yılında 6 milyon ton çikolata üretilmiş. Tabi burada kakaonun çikolatadan başka, içki, kahve, kozmetik, ilaç vb. endüstrilerde de kullanıldığını unutmamak gerekir. Çikolata üretimi; kakao, süt, şeker, kakao yağı gibi bileşenlerin belirli oranlarda karıştırılarak çeşitli işlemlerden geçirildikten sonra katı, sıvı ya da krem formlara dönüştürülmesi ile gerçekleşir. Bu işlemler sonucunda elde edilen çikolata temelde 3 çeşittir. En az %30 kakao, %18 süt ve %5 süt yağı bulunduran sütlü çikolata, en sevdiğimiz ve en çok tükettiğimiz çikolatadır. Acı çikolata olarak bilinen bitter çikolatanın  kakao oranı %43 ile % 99 arasında değişiyor. Hiç kakao içermeyen, ancak kakao yağı kullanılarak elde edilen beyaz çikolata ise bol miktarda süt ve süt yağı içerdiği için ağızda kolay erir ve damaklarımızda muazzam bir lezzet bırakır.

Türkiye’de her 10 kişiden 9’u çikolata seviyor. Ancak çikolata tüketimimiz Avrupa ülkelerine göre çok düşük. Bunun en önemli nedenleri arasında çikolatanın ülkemiz pazarına geç giriş yapan bir gıda olması yer alıyor. Dünya’da yıllık kişibaşı çikolata tüketiminin en yüksek olduğu İsviçre’de, bir kişi yılda 12,6 kg çikolata tüketiyor. Bu rakam Almanya’da 9,8, Amerika’da 5,7 ve Japonya’da 2,3 iken Türkiye’de ise yalnızca 2,5 kg.

Kakao içeriği nedeniyle çikolata insan sağlığı için oldukça faydalı. Çikoltanın mutluluk kaynağı olduğunu ve çikolata yediğimizde enerji patlaması yaşadığımızı hepimiz biliyoruz. Ayrıca, yapılan araştırmalar çikolatanın hızlı düşünmemize katkıda bulunduğunu, yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığını ortaya koymuş. Tüm bunların yanı sıra kakaodaki antioksidanlar sayesinde çikolata, kanser risklerini azaltmaya da yardımcı oluyor. Sağlık konusunda çikolata hakkında yalnış bilinen bir gerçek var ki; o da, çikolatanın obeziteye neden olduğu… Çikolatanın obeziteyle olan ilişkisini ortaya koyan hiç bir bilimsel kanıt bulunmuyor. Öyle olsaydı kişibaşı çikolata tüketimi yıllık 12,6 kg olan İsviçre dünyanın en obez ülkesi olurdu. Oysa obezite sorunuyla mücadele eden ABD’de bu rakam İsviçre’nin yarısından daha az,  5,7 kg. Yani çikolata obeziteye neden olmaz.

Sonuç olarak, çikolata yemek hem sağlığımıza hem de ruhumuza çok faydalı.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Anadolu Efes’e Gizli Kamera – Sosyal Medya Yansımaları

Facebook'ta Paylaş

Yaklaşık bir ay önce yayınlanan “Anadolu Efes’e Gizli Kamera Sürprizi” adlı video bir anda sosyal medyanın gündemine oturmuş, çok kısa sürede paylaşım rekorlarını alt-üst etmiş ve internetten başka TV, gazete ve dergilerde de haber olarak, günlerce konuşulmuştu. TBWA İstanbul imzalı çalışmanın bir hafta sonra da kamera arkasını izlemiştik. Promoqube‘un online medya ölçüm platformu  Sense ‘in yayınladığı infografik sonuçlarına göre video, 30 milyona yakın kişiye erişim sağlamış. Bu rakam, günümüz itibariyle Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının %85’i demek olur ki, bu da çalışmanın ne kadar etkili bir çalışma olduğunu ortaya koyuyor. İnfografikte yer alan bilgilere göre video yayınlandıktan sonra ilk üç saat içerisinde, %90 Twitter aracılığyla olmak üzere, 63.560 kişi tarafından toplam 80 bin paylaşım gerçekleşmiş. İlk iki hafta içerisinde ise 2 milyonu Youtube’da olmak üzere toplam 4 milyon izleme gerçekleşmiş. Videonun diğer sosyal medya araçları üzerindeki etkisi infografikte…

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Ajans İnsanları – I

Facebook'ta Paylaş

Sektörel olarak bakıldığında iş yaşantısının bu kadar sıradışı olduğu bir başka hizmet sektörü bulmak zordur. Türü ne olursa olsun, – dijital, geleneksel, kreatif, sosyal medya, iletişim, 360 derece vb. – bir reklam ajansında çalışanlar, o işletmenin asıl sahipleridir. Patronculuğun sökmediği yegane hizmet alanıdır, çünkü ajanstaki herkes kendi işinin patronu, bütünün önemli bir parçasıdır. Futboldan sonra takım oyununun bu kadar keyif verdiği bir başka yaşam kesiti yoktur. Ekibin her bir üyesi, diğer bir üyenin eksikliğinde, üzerinde çalıştığı projenin başarıya ulaşmasının zor olacağını bilir. Bu nedenle ajans insanları, birbirlerine sımsıkıya bağlıdır. Bu bağlılıkları iş yaşantısı dışında sosyal hayatlarına da yansır. Bir ajansın tüm çalışanları birbirlerinden habersiz bir şekilde, Asmalımescit‘te aynı mekanda kendilerini eğleniyorken bulabilirler. Peki, gelelim ajans çalışanlarının özelliklerine. Gerçekte kimdir bu ajans insanları, ne iş yaparlar, amaçları nedir? “Ajans İnsanları – I” adını verdiğimiz bu infografiğimizde ajans çalışanlarının profillerini inceledik.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!