Skip to Content

category

Kategori: Sosyal Medya

post

Gezi Parkı Direnişinin 10 Günü

Facebook'ta Paylaş

Topçu Kışlası’nın yeniden inşa edilerek AVM’ye dönüştürülmesi ve Gezi Parkı’nın ev sahipliği yaptığı ağaçlarla birlikte yok edilmesine karşı başlatılan masum direniş, 3 gün içerisinde ülkenin her bir köşesine yayılarak Recep Tayyip Erdoğan hükümetinin özgürlük, insan hakları ve özel yaşama müdahalesine karşı bir eyleme dönüştü. Olayları hepimiz sosyal medyadan takip ettik, içinde bulunduk. Gezi Parkı direnişinin destekteçisi olarak günlerdir hazırlamak istediğim infografik çalışmamı, olayların sona ermemesi nedeniyle bir türlü sona erdiremedim. Direnişin ilk 10 gününde bir çok önemli gelişme oldu. Hiç kuşkusuz bunların en başında herkesin kendi kendine itiraf ettiği “Meğer birleşince ne büyük bir güç oluyormuşuz.” gerçeği oldu. Bunun yanı sıra, mizahın – karamizahın damgasını vurduğu, gençler arasında adeta yaratıcılık patlaması yaşandığı bir başka hareketi daha önce sanırım hiç kimse görmemişti. Lafı çok fazla uzatmadan Gezi Parkı Direnişi‘nde yaşanan binlerce olay arasından yakalayabildiğim önemli olayları infografik haline getirdim.

English Español Français Deutsch Dutch

 

Gezi Parkı Direnişinin 10 Günü

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

2012 Gençlik Halleri

Facebook'ta Paylaş

İstanbul Bilgi Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi tarafından yürütülen bir AB projesi olan “Şebeke: Gençlerin Katılımı Projesi” kapsamında, katılım sürecinde Türkiye’de yaşayan genç nüfusun durumu hakkında bilgiler içeren bir infografik yayınlandı. Ülke nüfusunun %25’ini oluşturan 15-29 yaş aralığındaki genç nüfusun % 45’i öğrenci, %28’i çalışan % 26’sı ise çalışmayanlardan oluşuyor.

Yazının Devamı

Avrupa’nın en büyük 3. dünyanın en büyük 18. nüfusu olan Türkiye nüfusunun 2050 yılında 99,8 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Buna paralel olarak 18-24 yaş grubunun genç nüfus içinden aldığı payın azalacağı, 25-29 yaş grubunun ise artacağı ön görülüyor. 2011 yılında %18,4 olan gençler arasındaki işsizlik oranı 2006-2011 yılları arasıda yetkişkinler arasındaki işsizliğin sürekli iki katı kalmış. 2005-2011 yılları arasında gençlerin iş gücüne dahil olamama nedenleri arasında bulunan “eğitim-öğretimin” yıllar içerisinde artarak %45’ten %70 seviyelerine ulaşmış. Genç kadınların “ev işleriyle meşgul” olduğu gerekçesiyle iş gücüne katılamamaları ise % 50’lerden %25’lere gerilemiş durumda. Vakıf üniversiteleri ile yüksek okullarının da dahil edilerek toplam üniversite sayısının 210 olduğu Türkiye’de %44’ü açık-öğretim öğrencisi olmak üzere toplam 3.529.334 öğrenci bulunuyor.

Gençlerin STK’lara olan ilgilerine baktığımızda AB ülkelerinde %24 olan STK’lara üyelik oranın Türkiye’deki %5 olduğu görülüyor. Ayrıca gençler arasındaki gönüllülük ise %12’lerde. 2012 yılında Türkiye’deki tüm derneklerin %1,2 sini oluşturan gençlik ve öğrenci temalı derneklerin 785’i gençlik ve 340’ı öğrenci temalı derneklerden oluşuyor. Türkiye’deki derneklerin % 7,4 ü gençlere yönelik faaliyetler gösteriyor. Bu rakam, %25,2 olan genç nüfusla karşılaştırıldığında STK’lar ile gençler arasıdaki bağın zayıf olduğu sonucu çıkıyor.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

TBMM Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu

Facebook'ta Paylaş

Uluslararası Sosyal Medya Derneği – USMED tarafından yayınlanan “TBMM Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu“nun sonuçları bir infografik ile özetlenerek internet kullanıcılarıyla paylaşıldı. Vekillerimizin Twitter kullanımları hakkında oldukça kapsamlı bir araştırmanın sonucu olarak yayınlanan infografik üç bölümden oluşuyor. “Partililerin Twitter Karnesi” başlığını taşıyan birinci bölüm, twitter kullanan milletvekili sayıları, takipçi sayıları, toplam tweet sayıları gibi Twitter kullanım bilgilerinden oluşuyor. Rakamlar, AK Parti’nin sosyal medya kullanıcılarıyla Twitter üzerinden kurduğu etkileşimin CHP, MHP ve BDP’ye oranla bir hayli yüksek olduğunu gösteriyor.  “TBMM’nin Twitter Karnesi” olarak adlandırılan infografiğin ikinci bölümü ise parti kriteri gözetmeksizin, vekillerin Twitter kullanımları ile ilgili bilgileri ortaya koyuyor. Bir vekilin ortalama 35.895 takipçisi olduğu mecliste 301 vekil Twitter kullanıyor ve 168 vekil Twitter kullandığını resmi olarak beyan etmiş durumda. Bugüne kadar 452.389 tweet atan vekillerimiz arasında tweet atmak için en çok kullanılan cihaz ise i-Phone. “TBMM’nin En’leri” olarak adlandırılan infografiğin son bölümünde ise meclisteki Twitter kullanımına yönelik ilginç bilgiler yer alıyor. Örneğin, milletvekilleri arasında ilk Twitter hesabı açan kişinin AK Parti Milletvekili Şirin Ünal olması gibi…

Rapor hakkında detaylı bilgileri USMED’in bu sayfasında bulabilirsiniz.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!