Skip to Content

post

İnfografiklerin Artan Önemi!

date 14 Mart 2013 author category Portfolyo, Sosyal Medya, Tasarım comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

İnforgafiklerle her geçen gün daha sık karşılaşıyoruz. Öngörüler, önümüzdeki yıllarda görsel bilgiye daha çok ihtiyaç duyacağımız yönünde. İnfografiklerin bilgiyi görsel olarak sunarken, akılda kalıcı bir etki yaratması infografiklere olan talebin artmasındaki en önemli nedenlerden birisi. İnternetin depoladığı bilginin çok büyük bir kısmı metin tabanlı olduğu için internet kullanıcıları olarak yoğun bir bilgi bombardımanına maruz kalabiliyoruz. Bir mesajı iletirken bu bilgi yığınları arasından sıyrılmanın en etkili yöntemlerinden birisi hiç şüphesiz bilgiyi görsel olarak sunmak. Çünkü insan beyni, görüntüyü, yazıya göre 3 kat daha hızlı tarıyor. Bunun yanında, karşılaştığımız metin tabanlı bilginin yalnızca %20′si aklımızda kalırken, görsel olarak ifade edilen bir bilginin akılda kalma oranı %83. Hazırlanan infografiğin kalitesine, tasarımına, içeriğine ve ilgi çekiciliğine göre bu oran daha da yüksek olabilir.

Sosyal medya için hazırlanacak olan bir infografiğin özellikle şu üç özelliği barındırması önemlidir;

  • akılda kalıcı,
  • dikkat çekici,
  • paylaşma arzusu uyandıran.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir