Skip to Content

category

Kategori: Portfolyo

post

Sustainability Road Map

Facebook'ta Paylaş

Happy Future Day! Future Day is held annually on 1 March for envisioning and working for a better future. The objective of Future Day 2013 was to focus an attention on sustainability. I made an infographic that shows the road map where crossing of ways the three dimensions of sustainability Environmental, Social and Economic.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Akciğer Kanseri Hakkında

Facebook'ta Paylaş

Kanserle mücadele konusunda bir sağlık blogu olan Kanserle Dans, toplumun kanser hakkında bilinçlenmesi ve bilgilenmesi için önemli bir Türkçe kaynak oluşturma amacıyla yola çıkmış, Amerika’da yaşayan iki gönüllü savaşcının kurduğu bir internet sitesi. infografik.com.tr olarak Kanserler Dans ile ortaklaşa bir infografik çalışması ortaya koyduk. Çalışmanın konusu, tüm kanser türleri içinde önemli bir yer tutan “Akciğer Kanseri“. Çalışmanın bilgi kaynakları curetoday.com ve Türk Toraks Derneği.

Akciğer kanserinin en önemli nedeninin sigara olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Türkiye’deki akciğer kanserlerinin nedeni %90 oranında sigara kaynaklı ve her 10 hastanın 9′u erkek. Hastalığın %97′sinin 50 yaş üzeri kişilerde görülmesi, uzun yıllar sigara kullanımına bağlı olarak ortaya çıktığını doğruluyor.

Akciğer kanseri teşhisinde, tümörün tipi izlenecek tedavi yönteminin uygulanmasında büyük önem taşıyor. Araştırmalar sonucunda, en sık görülen akciğer kanseri tipi olan adenokarsinomanın 10 farklı genetik mutasyonu olduğu ortaya çıkmış. Bu, sadece şu an için bilim insanları tarafından keşfedilen kısmı.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Güzellik Kaç Para; Kozmetik Ekonomisi

Facebook'ta Paylaş

Güzellik, bakım, kadın sağlığı vb. konularda kadınlar için faydalı bilgilere yer veren kadın blogu Güzellik Yolculuğu ile ortaklaşa bir infografik çalışmasına imza attık. İnfografiğin konusu Kozmetik Ekonomisi. Adından da anlaşılacağı gibi çoğunluğu kadın tüketiciler tarafından yapılan kozmetik harcamalarını incelediğimiz bir çalışma oldu. Bir infografik hazırlanırken en önemli konulardan bir tanesi, bilgi kaynağına ulaşmak ve infografik aracılığı ile sunulacak olan bilgileri analiz etmektir. Bu çalışma için incelediğimiz kaynaklar arasından L’Oréal 2011 Finansal Raporu ve Ekonomi Bakanlığı’na bağlı İhracat Bilgi Platformu’ndan yararlandık.

Gelelim bilgilere. 320 milyar $ gibi dev bir pazardan oluşan kozmetik sektöründe Türkiye’nin payı %1′in altında, 2,8 milyar $ civarında. Bu payın düşük olmasının en önemli nedeni, Türkiye’deki her bir kadının ortalama yıllık kozmetik harcamasının sadece 32 $ olması. Bu rakam dünya kozmetik devi olan Fransa’da 130 $ iken AB ülkelerinde ortalama 100 $. Bu bilgilere ek olarak, Türkiye’de kadınların % 10′u Fransa’da ise %90′ı düzenli ve sürekli bakım yapıyor. Kozmetik satışlarının coğrafi dağılımında %31 ile Asya lider. Afrika ve Ortadoğu’nu ise %3 ile son sırada yer alıyor. Kozmetik ürünleri satışları sırasıyla en çok , cilt bakımı (%31), saç bakımı (%25), parfüm & deodorant (%20), makyaj (%17), banyo ürünlerinden (%7) oluşuyor. En büyük kozmetik ürecisi Fransız L’Oréal’ın 2011 yılı satışları 25 milyar $’ın üzerindeyken, P&G, Unilever, Esteé Lauder ve Shiseido ilk beşi oluşturan markalar.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!