Skip to Content

category

Kategori: Portfolyo

post

Yaşamın Kaynağı Su, Tükeniyor!

Facebook'ta Paylaş

Dünya nüfusu artıyor, kaynaklar azalıyor! Doğa, insanoğlunun tahribatı karşısında kendini yenileyebilme gücünü kaybediyor. Bu durum karşısında hükümetler, tüketimi kontrol altına almaya çalışarak çevre politikaları geliştiriyor. Yeryüzü kaynaklarının gelecek nesillerin ihityaçlarını karşılayabilme kapasitesini korumak, bu kaynakları bugün kullananların, yani bizlerin en önemli sorumlulukları arasında. Sürdürülebilir bir yaşamın temelleri, bu sorumluluğu sahiplenen kurumların, toplumların ve bireylerin katkısıyla atılabilir. 22 Mart Dünya Su Günü, bu sorumluluğun önemli bir parçası olan su tüketimi konusunda çok önemli bir işleve sahip. 2013 yılının Birleşmiş Milletler tarafından Uluslararası Su İşbirliği Yılı ilan edilmesi de su sorununa dikkat çeken önemli bir işaret.

Su kaynaklarına dair verileri incelediğimiz bu infografikte, dünyadaki tüketilebilir su kaynaklarının azlığı öne çıkıyor. % 2,5 ‘i tatlı su olan dünyadaki su rezervinin yalnızca %1’i kullanılabilir durumda. Bu suya erişim ise özellikle Afrika ülkelerinde oldukça kısıtlı. Dünya genelinde 850 milyon kişi kullanılabilir suya erişemiyor ve buna rağmen su talebi 2020 yılına kadar %40 artacak. Kişi başı su tüketiminde dünya ortalamasının hemen üzerinde olan Türkiye’de, bugün, kişibaşı günlük su tüketimi 100 litre. Ancak bu rakamın 2030 projeksiyonunda 65 litreye gerileyeceği öngörülüyor. Su tüketiminin % 75’inin tarım için sulamaya kullanıldığı Türkiye’de 2010 yılında yıllık su tüketimi 45 milyar metreküp olarak gerçekleşti. 2030 yılında beklenen yıllık tüketim ise 65 milyar metreküp. Su tüketiminde yaklaşık %50 artış beklenen 2030 yılında, ihtiyaç duyulacak su kaynağının nasıl sağlanacağı ise henüz bilinmiyor!

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Ajans İnsanları – I

Facebook'ta Paylaş

Sektörel olarak bakıldığında iş yaşantısının bu kadar sıradışı olduğu bir başka hizmet sektörü bulmak zordur. Türü ne olursa olsun, – dijital, geleneksel, kreatif, sosyal medya, iletişim, 360 derece vb. – bir reklam ajansında çalışanlar, o işletmenin asıl sahipleridir. Patronculuğun sökmediği yegane hizmet alanıdır, çünkü ajanstaki herkes kendi işinin patronu, bütünün önemli bir parçasıdır. Futboldan sonra takım oyununun bu kadar keyif verdiği bir başka yaşam kesiti yoktur. Ekibin her bir üyesi, diğer bir üyenin eksikliğinde, üzerinde çalıştığı projenin başarıya ulaşmasının zor olacağını bilir. Bu nedenle ajans insanları, birbirlerine sımsıkıya bağlıdır. Bu bağlılıkları iş yaşantısı dışında sosyal hayatlarına da yansır. Bir ajansın tüm çalışanları birbirlerinden habersiz bir şekilde, Asmalımescit‘te aynı mekanda kendilerini eğleniyorken bulabilirler. Peki, gelelim ajans çalışanlarının özelliklerine. Gerçekte kimdir bu ajans insanları, ne iş yaparlar, amaçları nedir? “Ajans İnsanları – I” adını verdiğimiz bu infografiğimizde ajans çalışanlarının profillerini inceledik.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Çanakkale Savaşları

Facebook'ta Paylaş

Metrekareye  6 bin merminin düştürüğü, insanlık tarihinin en kanlı savaşlarından birisi olan Çanakkale Savaşları’ında Türk askerlerinin göstermiş olduğu kahramanlık, bugün cumhuriyetimizin varlığını sağlayan en önemli dönüm noktalarından biri sayılır. Savaşın kronolojisini incelediğimiz bu infografik çalışmada, savaş süresince Çanakkale’de yaşanan gelişmeler ve olaylar da yer alıyor. İnfografikte yer alan en çarpıcı bilgi ise askeri kayıplar.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!