Skip to Content

category

Kategori: Ekonomi

post

Açık Kaynakta 10 Yılda Neler Değişti

Facebook'ta Paylaş

Açık kaynaklı özgür yazılımların sağladığı avantajlar, kullanıcılar tarafından fark edildikçe, bu yazılımların kullanım alanları ve kullanıcı sayısı da genişliyor. Ancak bu genişleme, günümüzde, belirli alanlarda yetersiz kalabiliyor. Özellikle son kullanıcı tarafındaki işletim sistemlerinde açık kaynak kulanım seviyesinin % 4’lerde olması gibi… Bu infografik çalışmamım konusu olan açık kaynaklı ürünlerin son 10 yıl içindeki gelişimi kapalı kaynak yaklaşım karşısında büyük bir güç kazandığını gösteriyor. 700 milyon $’dan 8 milyar $’a yükselen açık kaynak yazılım sektörü, bu 10 kattan fazla büyümeye rağmen, toplam yazılım sektörünün %1’inden daha az bir hacme sahip. Benzer şekilde bir açık kaynak işletim sistemi olan Linux’un kullanım oranının 10 yıl içinde 3 katına çıkmasına rağmen kullanım oranının %4,7 olması daha alacak çok yolu olduğunu gösteriyor. 10 yıl içindeki en önemli sıçrama ise açık kaynak web tarayıcıları Mozilla Firefox ve ona eşlik eden Google Chrome’un Internet Explrorer’ı tahtından etmesiydi.10 yıl önce % 10 seviyelerinde bulunan açık kaynak tarayıcılar bugün pazarın %82,4’üne sahip. Web sunucularda ise açık kaynak, liderliğini her zaman korudu. 2003 yılında %57 olan Apachi Server kullanımına, Nginx ve Lighttpd’nin de katılmasıyla açık kaynak webserver kullanımı 10 yılda %79’a erişti. Son olarak, Web 2.0 ile kullanıcının içerik yaratmaya başlaması başta blog sistemleri olan WordPress, Joomla, Blogger, Drupal gibi sistemlerin aynı zamanda işletme ve kurumlar için de maliyetleri büyük ölçüde azaltması bakımından açık kaynak içerik yönetim sistemlerinin kullanım yaygınlığının %19’lardan, %61′ sıçramasını sağladı.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Türk Kadınının Online Stil Haritası

Facebook'ta Paylaş

Private Shopping’in lider oyuncusu Markafoni, 2012 yılı verilerine dayanarak hazırladığı infografikte Türkiye’de, Markafoni ve iştiraki siteler üzerinden alışveriş yapan kadınların ürün ve ürün özellikleri tercihlerine göre belirlenen stil haritasını ortaya koyuyor. İnfografiğin ilk bölümünde yıl boyunca, her ay öne çıkan ürünlerden oluşan “Ayın Elemanı” kısmı yer alıyor. Versace’nin başı çektiği “En Gözde Lüks Markalar” sıralamasında ise Armani, GF Ferré ve Guess öne çıkan lüks markalar arasında. Markafoni’den alışveriş yapan kadınların burçlara göre sıralaması ise şaşırtmıyor, :) ilk üç burç, Yengeç, Boğa ve Aslan. Kadınların 2012 yılındaki “Renk Tercihleri” ise % 38,5 ile siyah. Siyahı, % 20,4 ile mavi, %13,2 ile bej, % 8,4 ile bordo-kırmızı takip ediyor. İnfografikteki en ilginçe veri ise kadınların desen tercihindeki bölgesel farklılık. Marmara Bölgesi kamuflaj deseni, Ege Bölgesi Dantel, Akdeniz Bölgesi çilekli desen, İç Anadolu Bölgesi çizgili dokuma, Karadeniz Bölgesi ışıltılı desen, Doğu Anadolu Bölgesi leopar desen ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ise alışverişte simli deseni tercih etmişler. İnfografikteki metinleri okumak oldukça zor olsa da, sağladığı veriler itibari ile farklı bir içeriğe sahip çalışma.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Amerika’da Sermaye Dağılımındaki Eşitsizlik

Facebook'ta Paylaş

Amerika’daki sermaye dağılımında eşitsizliği anlatan bu video infografik, son derece ilginç veriler ortaya koyuyor. Sermaye dağılımının; ideal dağılım, Amerikalıların varsaydıkları dağılım ve gerçek dağılım olarak üç farklı açıdan incelendiği infografik, dağılımdaki çarpıcı eşitsizliği gözler önüne seriyor. Semayenin %40’ı, en zengin %1’lik kesime aitken, orta ve alt gelir sınıfını oluşturan %80’lik kısım ise sermayenin sadece %7’sine sahip. Bir diğer veri de çalışanlarla ilgili. Ortalama bir CEO’nun 1 saatlik çalışmasından elde ettiği geliri, ortalama bir çalışan 1 aylık çalışmadan elde ederken, CEO’lar, çalışanlardan 380 kat fazla harcama yapıyorlar.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!