Skip to Content

category

Kategori: Ekonomi

post

Sürdürülebilirlik Yol Haritası

Facebook'ta Paylaş

Bugün 1 Mart Dünya Gelecek Günü. Dünya genelinde henüz 2 yıldır kutlanmasına rağmen ülkemizde ise ilk defa Fütüristler Derneği‘nin imzası ile BSH, Ünilever, Intel ve Kadir Has Üniversitesi’nin desteği ile gerçekleştilecek. Etkinlik programında başta Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın yanı sıra bir çok değerli isim etkinliğin teması olan “Sürdürülebilir Gelecek” konusunu ele alacaklar.

Sürdürülebilirlik; dünya kaynaklarının çevresel, sosyal ve toplumsal açıdan gelecek kuşakların gereksinimlerine cevap verme yeteneklerinin tehlikeye atılmadan kullanılması yönünde kararlar alma ve uygulama bilincidir. Uzun bir araştırma ve gözlem neticesinde, sürüdürülebilirlik politikaları için bir kaynak olabilmesi amacıyla “Sürdürülebilirlik Yol Haritası” infografiği hazırladık.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Sustainability Road Map

Facebook'ta Paylaş

Happy Future Day! Future Day is held annually on 1 March for envisioning and working for a better future. The objective of Future Day 2013 was to focus an attention on sustainability. I made an infographic that shows the road map where crossing of ways the three dimensions of sustainability Environmental, Social and Economic.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Güzellik Kaç Para; Kozmetik Ekonomisi

Facebook'ta Paylaş

Güzellik, bakım, kadın sağlığı vb. konularda kadınlar için faydalı bilgilere yer veren kadın blogu Güzellik Yolculuğu ile ortaklaşa bir infografik çalışmasına imza attık. İnfografiğin konusu Kozmetik Ekonomisi. Adından da anlaşılacağı gibi çoğunluğu kadın tüketiciler tarafından yapılan kozmetik harcamalarını incelediğimiz bir çalışma oldu. Bir infografik hazırlanırken en önemli konulardan bir tanesi, bilgi kaynağına ulaşmak ve infografik aracılığı ile sunulacak olan bilgileri analiz etmektir. Bu çalışma için incelediğimiz kaynaklar arasından L’Oréal 2011 Finansal Raporu ve Ekonomi Bakanlığı’na bağlı İhracat Bilgi Platformu’ndan yararlandık.

Gelelim bilgilere. 320 milyar $ gibi dev bir pazardan oluşan kozmetik sektöründe Türkiye’nin payı %1′in altında, 2,8 milyar $ civarında. Bu payın düşük olmasının en önemli nedeni, Türkiye’deki her bir kadının ortalama yıllık kozmetik harcamasının sadece 32 $ olması. Bu rakam dünya kozmetik devi olan Fransa’da 130 $ iken AB ülkelerinde ortalama 100 $. Bu bilgilere ek olarak, Türkiye’de kadınların % 10′u Fransa’da ise %90′ı düzenli ve sürekli bakım yapıyor. Kozmetik satışlarının coğrafi dağılımında %31 ile Asya lider. Afrika ve Ortadoğu’nu ise %3 ile son sırada yer alıyor. Kozmetik ürünleri satışları sırasıyla en çok , cilt bakımı (%31), saç bakımı (%25), parfüm & deodorant (%20), makyaj (%17), banyo ürünlerinden (%7) oluşuyor. En büyük kozmetik ürecisi Fransız L’Oréal’ın 2011 yılı satışları 25 milyar $’ın üzerindeyken, P&G, Unilever, Esteé Lauder ve Shiseido ilk beşi oluşturan markalar.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!