Skip to Content

category

Kategori: Ekonomi

post

Sustainability Road Map

Facebook'ta Paylaş

Happy Future Day! Future Day is held annually on 1 March for envisioning and working for a better future. The objective of Future Day 2013 was to focus an attention on sustainability. I made an infographic that shows the road map where crossing of ways the three dimensions of sustainability Environmental, Social and Economic.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Güzellik Kaç Para; Kozmetik Ekonomisi

Facebook'ta Paylaş

Güzellik, bakım, kadın sağlığı vb. konularda kadınlar için faydalı bilgilere yer veren kadın blogu Güzellik Yolculuğu ile ortaklaşa bir infografik çalışmasına imza attık. İnfografiğin konusu Kozmetik Ekonomisi. Adından da anlaşılacağı gibi çoğunluğu kadın tüketiciler tarafından yapılan kozmetik harcamalarını incelediğimiz bir çalışma oldu. Bir infografik hazırlanırken en önemli konulardan bir tanesi, bilgi kaynağına ulaşmak ve infografik aracılığı ile sunulacak olan bilgileri analiz etmektir. Bu çalışma için incelediğimiz kaynaklar arasından L’Oréal 2011 Finansal Raporu ve Ekonomi Bakanlığı’na bağlı İhracat Bilgi Platformu’ndan yararlandık.

Gelelim bilgilere. 320 milyar $ gibi dev bir pazardan oluşan kozmetik sektöründe Türkiye’nin payı %1′in altında, 2,8 milyar $ civarında. Bu payın düşük olmasının en önemli nedeni, Türkiye’deki her bir kadının ortalama yıllık kozmetik harcamasının sadece 32 $ olması. Bu rakam dünya kozmetik devi olan Fransa’da 130 $ iken AB ülkelerinde ortalama 100 $. Bu bilgilere ek olarak, Türkiye’de kadınların % 10′u Fransa’da ise %90′ı düzenli ve sürekli bakım yapıyor. Kozmetik satışlarının coğrafi dağılımında %31 ile Asya lider. Afrika ve Ortadoğu’nu ise %3 ile son sırada yer alıyor. Kozmetik ürünleri satışları sırasıyla en çok , cilt bakımı (%31), saç bakımı (%25), parfüm & deodorant (%20), makyaj (%17), banyo ürünlerinden (%7) oluşuyor. En büyük kozmetik ürecisi Fransız L’Oréal’ın 2011 yılı satışları 25 milyar $’ın üzerindeyken, P&G, Unilever, Esteé Lauder ve Shiseido ilk beşi oluşturan markalar.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Stokta.com 2012 Yılı İçerik ve Satış Analizi

Facebook'ta Paylaş

Yaklaşık bir yıl önce kurulan Stokta.com, 2012 yılına ilişkin verilerinden oluşan bir infografik hazırlamış . İnfografik ilginç veriler sunuyor. Hızlı tüketim ürünlerine yönelik bir site olan stokta.com’dan alışveriş yapan her bir ziyaretçinin ortalama haracaması, 64,08 lira, bir süpermarket ile kıyaslandığında oldukça iyi bir rakam olduğu söylenebilir. Sırasıyla; kozmetik, ev gereçleri ve gıda ürünleri en çok satılan ürün kategorilerinde ilk üçü oluşturuyor. Site üzerinden verilen siparişlerin yarısından fazlası üç büyük şehir olan İstanbul (% 33,5), Ankara (14,9) ve İzmir (7,7) ‘den… Site, Türkiye’nin 79 iline ürün göndermiş yalnızca Bayburt ve Gümüşhane’den hiç  sipariş almamış. Bölgesel olarak ise Marmara, %47 ile diğer bölgelerden açık ara önde.

Bu infografikte yer alan rakamlara göre stokta.com’da işler yolunda görünüyor. Dileğimiz; tüm e-ticaret sitelerinden de benzer rakamlar yanısması.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!