Skip to Content

post

2012 Gençlik Halleri

date 17 Mayıs 2013 author category Eğitim, Sosyal Medya comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

İstanbul Bilgi Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi tarafından yürütülen bir AB projesi olan “Şebeke: Gençlerin Katılımı Projesi” kapsamında, katılım sürecinde Türkiye’de yaşayan genç nüfusun durumu hakkında bilgiler içeren bir infografik yayınlandı. Ülke nüfusunun %25’ini oluşturan 15-29 yaş aralığındaki genç nüfusun % 45’i öğrenci, %28’i çalışan % 26’sı ise çalışmayanlardan oluşuyor.

Yazının Devamı

Avrupa’nın en büyük 3. dünyanın en büyük 18. nüfusu olan Türkiye nüfusunun 2050 yılında 99,8 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Buna paralel olarak 18-24 yaş grubunun genç nüfus içinden aldığı payın azalacağı, 25-29 yaş grubunun ise artacağı ön görülüyor. 2011 yılında %18,4 olan gençler arasındaki işsizlik oranı 2006-2011 yılları arasıda yetkişkinler arasındaki işsizliğin sürekli iki katı kalmış. 2005-2011 yılları arasında gençlerin iş gücüne dahil olamama nedenleri arasında bulunan “eğitim-öğretimin” yıllar içerisinde artarak %45’ten %70 seviyelerine ulaşmış. Genç kadınların “ev işleriyle meşgul” olduğu gerekçesiyle iş gücüne katılamamaları ise % 50’lerden %25’lere gerilemiş durumda. Vakıf üniversiteleri ile yüksek okullarının da dahil edilerek toplam üniversite sayısının 210 olduğu Türkiye’de %44’ü açık-öğretim öğrencisi olmak üzere toplam 3.529.334 öğrenci bulunuyor.

Gençlerin STK’lara olan ilgilerine baktığımızda AB ülkelerinde %24 olan STK’lara üyelik oranın Türkiye’deki %5 olduğu görülüyor. Ayrıca gençler arasındaki gönüllülük ise %12’lerde. 2012 yılında Türkiye’deki tüm derneklerin %1,2 sini oluşturan gençlik ve öğrenci temalı derneklerin 785’i gençlik ve 340’ı öğrenci temalı derneklerden oluşuyor. Türkiye’deki derneklerin % 7,4 ü gençlere yönelik faaliyetler gösteriyor. Bu rakam, %25,2 olan genç nüfusla karşılaştırıldığında STK’lar ile gençler arasıdaki bağın zayıf olduğu sonucu çıkıyor.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir