Skip to Content

post

Türk Kadınının Online Stil Haritası

date 18 Mart 2013 author category E-Ticaret, Ekonomi, Sosyal Medya, Yaşam comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

Private Shopping’in lider oyuncusu Markafoni, 2012 yılı verilerine dayanarak hazırladığı infografikte Türkiye’de, Markafoni ve iştiraki siteler üzerinden alışveriş yapan kadınların ürün ve ürün özellikleri tercihlerine göre belirlenen stil haritasını ortaya koyuyor. İnfografiğin ilk bölümünde yıl boyunca, her ay öne çıkan ürünlerden oluşan “Ayın Elemanı” kısmı yer alıyor. Versace’nin başı çektiği “En Gözde Lüks Markalar” sıralamasında ise Armani, GF Ferré ve Guess öne çıkan lüks markalar arasında. Markafoni’den alışveriş yapan kadınların burçlara göre sıralaması ise şaşırtmıyor, :) ilk üç burç, Yengeç, Boğa ve Aslan. Kadınların 2012 yılındaki “Renk Tercihleri” ise % 38,5 ile siyah. Siyahı, % 20,4 ile mavi, %13,2 ile bej, % 8,4 ile bordo-kırmızı takip ediyor. İnfografikteki en ilginçe veri ise kadınların desen tercihindeki bölgesel farklılık. Marmara Bölgesi kamuflaj deseni, Ege Bölgesi Dantel, Akdeniz Bölgesi çilekli desen, İç Anadolu Bölgesi çizgili dokuma, Karadeniz Bölgesi ışıltılı desen, Doğu Anadolu Bölgesi leopar desen ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ise alışverişte simli deseni tercih etmişler. İnfografikteki metinleri okumak oldukça zor olsa da, sağladığı veriler itibari ile farklı bir içeriğe sahip çalışma.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir