Skip to Content

post

Stokta.com 2012 Yılı İçerik ve Satış Analizi

date 20 Şubat 2013 author category E-Ticaret, Ekonomi comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

Yaklaşık bir yıl önce kurulan Stokta.com, 2012 yılına ilişkin verilerinden oluşan bir infografik hazırlamış . İnfografik ilginç veriler sunuyor. Hızlı tüketim ürünlerine yönelik bir site olan stokta.com’dan alışveriş yapan her bir ziyaretçinin ortalama haracaması, 64,08 lira, bir süpermarket ile kıyaslandığında oldukça iyi bir rakam olduğu söylenebilir. Sırasıyla; kozmetik, ev gereçleri ve gıda ürünleri en çok satılan ürün kategorilerinde ilk üçü oluşturuyor. Site üzerinden verilen siparişlerin yarısından fazlası üç büyük şehir olan İstanbul (% 33,5), Ankara (14,9) ve İzmir (7,7) ‘den… Site, Türkiye’nin 79 iline ürün göndermiş yalnızca Bayburt ve Gümüşhane’den hiç  sipariş almamış. Bölgesel olarak ise Marmara, %47 ile diğer bölgelerden açık ara önde.

Bu infografikte yer alan rakamlara göre stokta.com’da işler yolunda görünüyor. Dileğimiz; tüm e-ticaret sitelerinden de benzer rakamlar yanısması.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir