Skip to Content

category

Kategori: E-Ticaret

post

Türk Kadınının Online Stil Haritası

Facebook'ta Paylaş

Private Shopping’in lider oyuncusu Markafoni, 2012 yılı verilerine dayanarak hazırladığı infografikte Türkiye’de, Markafoni ve iştiraki siteler üzerinden alışveriş yapan kadınların ürün ve ürün özellikleri tercihlerine göre belirlenen stil haritasını ortaya koyuyor. İnfografiğin ilk bölümünde yıl boyunca, her ay öne çıkan ürünlerden oluşan “Ayın Elemanı” kısmı yer alıyor. Versace’nin başı çektiği “En Gözde Lüks Markalar” sıralamasında ise Armani, GF Ferré ve Guess öne çıkan lüks markalar arasında. Markafoni’den alışveriş yapan kadınların burçlara göre sıralaması ise şaşırtmıyor, :) ilk üç burç, Yengeç, Boğa ve Aslan. Kadınların 2012 yılındaki “Renk Tercihleri” ise % 38,5 ile siyah. Siyahı, % 20,4 ile mavi, %13,2 ile bej, % 8,4 ile bordo-kırmızı takip ediyor. İnfografikteki en ilginçe veri ise kadınların desen tercihindeki bölgesel farklılık. Marmara Bölgesi kamuflaj deseni, Ege Bölgesi Dantel, Akdeniz Bölgesi çilekli desen, İç Anadolu Bölgesi çizgili dokuma, Karadeniz Bölgesi ışıltılı desen, Doğu Anadolu Bölgesi leopar desen ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ise alışverişte simli deseni tercih etmişler. İnfografikteki metinleri okumak oldukça zor olsa da, sağladığı veriler itibari ile farklı bir içeriğe sahip çalışma.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Stokta.com 2012 Yılı İçerik ve Satış Analizi

Facebook'ta Paylaş

Yaklaşık bir yıl önce kurulan Stokta.com, 2012 yılına ilişkin verilerinden oluşan bir infografik hazırlamış . İnfografik ilginç veriler sunuyor. Hızlı tüketim ürünlerine yönelik bir site olan stokta.com’dan alışveriş yapan her bir ziyaretçinin ortalama haracaması, 64,08 lira, bir süpermarket ile kıyaslandığında oldukça iyi bir rakam olduğu söylenebilir. Sırasıyla; kozmetik, ev gereçleri ve gıda ürünleri en çok satılan ürün kategorilerinde ilk üçü oluşturuyor. Site üzerinden verilen siparişlerin yarısından fazlası üç büyük şehir olan İstanbul (% 33,5), Ankara (14,9) ve İzmir (7,7) ‘den… Site, Türkiye’nin 79 iline ürün göndermiş yalnızca Bayburt ve Gümüşhane’den hiç  sipariş almamış. Bölgesel olarak ise Marmara, %47 ile diğer bölgelerden açık ara önde.

Bu infografikte yer alan rakamlara göre stokta.com’da işler yolunda görünüyor. Dileğimiz; tüm e-ticaret sitelerinden de benzer rakamlar yanısması.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!