Skip to Content

category

Kategori: Dijital Dünya

post

Açık Kaynakta 10 Yılda Neler Değişti

Facebook'ta Paylaş

Açık kaynaklı özgür yazılımların sağladığı avantajlar, kullanıcılar tarafından fark edildikçe, bu yazılımların kullanım alanları ve kullanıcı sayısı da genişliyor. Ancak bu genişleme, günümüzde, belirli alanlarda yetersiz kalabiliyor. Özellikle son kullanıcı tarafındaki işletim sistemlerinde açık kaynak kulanım seviyesinin % 4’lerde olması gibi… Bu infografik çalışmamım konusu olan açık kaynaklı ürünlerin son 10 yıl içindeki gelişimi kapalı kaynak yaklaşım karşısında büyük bir güç kazandığını gösteriyor. 700 milyon $’dan 8 milyar $’a yükselen açık kaynak yazılım sektörü, bu 10 kattan fazla büyümeye rağmen, toplam yazılım sektörünün %1’inden daha az bir hacme sahip. Benzer şekilde bir açık kaynak işletim sistemi olan Linux’un kullanım oranının 10 yıl içinde 3 katına çıkmasına rağmen kullanım oranının %4,7 olması daha alacak çok yolu olduğunu gösteriyor. 10 yıl içindeki en önemli sıçrama ise açık kaynak web tarayıcıları Mozilla Firefox ve ona eşlik eden Google Chrome’un Internet Explrorer’ı tahtından etmesiydi.10 yıl önce % 10 seviyelerinde bulunan açık kaynak tarayıcılar bugün pazarın %82,4’üne sahip. Web sunucularda ise açık kaynak, liderliğini her zaman korudu. 2003 yılında %57 olan Apachi Server kullanımına, Nginx ve Lighttpd’nin de katılmasıyla açık kaynak webserver kullanımı 10 yılda %79’a erişti. Son olarak, Web 2.0 ile kullanıcının içerik yaratmaya başlaması başta blog sistemleri olan WordPress, Joomla, Blogger, Drupal gibi sistemlerin aynı zamanda işletme ve kurumlar için de maliyetleri büyük ölçüde azaltması bakımından açık kaynak içerik yönetim sistemlerinin kullanım yaygınlığının %19’lardan, %61′ sıçramasını sağladı.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Seyahatname 2013 – bavul.com

Facebook'ta Paylaş

Turkcell iştiraki Türktell’in bir servisi olan bavul.com 2013 verilerini Seyahatname  2013 adıyla hazırladığı bir infografik ile yayınladı. Verileri okumakta zorlandığımız bu çalışmaya göre, 2013 yılında toplam 65 milyon km yol kateden bavul.com yolcularının %34’ü biletlerini mobil telefonları ile satın almış. Yaş ortalaması 26 olan bu yolcuların %40’ı kadınlardan oluşuyor. En çok biletin salı günü satıldığı serviste, yolcuların %47’si biletlerini yolculuk tarihine bir haftadan az süre satın almışlar. %61 IOS, % 26 Android ve %13 Java platformlarında olmak üzere bavul.com mobil uygulamaları 607.070 kişi tarafından indirilmiş. Yurtiçi yolculuklarda İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Muğla ilk 5’i oluştururken, yurtdışı yolculukların sıralamasında Amsterdam, Londra, Paris, Viyana ve Dusseldorf şehirlerinde oluşmuş.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

2012 Türkiye Dijital Reklam Harcamaları

Facebook'ta Paylaş

IAB tarafından açıklanan ADEX – 2012 Dijital Reklam Harcamaları Türkiye Raporu, Happy Digital ve IAB Turkiye ortak çalışması ile infografik olarak yayınlandı. Rapora göre Türkiye’deki dijital reklam harcaması 2012 yılında 943 milyon olarak gerçekleşti. Bu rakam, 721 milyon olarak gerçekleşen 2011 yılı  %30 üzerinde. Dijital reklam yatırımlarında liderlik, 448 milyon TL ile arama motoru reklamlarında. Onu 374 milyon TL ile gösterim odaklı display reklamlar, 76 milyon TL ile ilan sayfaları reklamları ve 36 milyon TL ile mobil reklamlar takip ediyor. E-mail ve oyun içi reklam harcamaları ise 9 milyon TL ile son sırada.

2011 yılı ile kıyaslandığında %30 gibi dev bir büyüme gösteren dijital reklam sektörünün önümüzdeki yıllarda bu büyüme ivmesini sürdürmesini bekliyoruz.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!