Skip to Content

post

2012 Türkiye Dijital Reklam Harcamaları

date 27 Mart 2013 author category Ajanslar, Dijital Dünya comments 0 Yorum
Facebook'ta Payla�

IAB tarafından açıklanan ADEX – 2012 Dijital Reklam Harcamaları Türkiye Raporu, Happy Digital ve IAB Turkiye ortak çalışması ile infografik olarak yayınlandı. Rapora göre Türkiye’deki dijital reklam harcaması 2012 yılında 943 milyon olarak gerçekleşti. Bu rakam, 721 milyon olarak gerçekleşen 2011 yılı  %30 üzerinde. Dijital reklam yatırımlarında liderlik, 448 milyon TL ile arama motoru reklamlarında. Onu 374 milyon TL ile gösterim odaklı display reklamlar, 76 milyon TL ile ilan sayfaları reklamları ve 36 milyon TL ile mobil reklamlar takip ediyor. E-mail ve oyun içi reklam harcamaları ise 9 milyon TL ile son sırada.

2011 yılı ile kıyaslandığında %30 gibi dev bir büyüme gösteren dijital reklam sektörünün önümüzdeki yıllarda bu büyüme ivmesini sürdürmesini bekliyoruz.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

Emrah Cengiz

Yazan Emrah Cengiz

infografik.com.tr kurucusu. İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu. 2002 -2012 yılları arasında dijital marketing sektöründe tasarımcı ve proje yöneticisi olarak çalıştı. 2013 Ocak ayında infografik ve veri görselleştirme odaklı Türkiye'nin ilk dijital reklam ajansını kurdu. İnternet Sitesi: emrahcengiz.com

Yorumunuzu Paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir