Skip to Content

category

Kategori: Ajanslar

post

Anadolu Efes’e Gizli Kamera – Sosyal Medya Yansımaları

Facebook'ta Paylaş

Yaklaşık bir ay önce yayınlanan “Anadolu Efes’e Gizli Kamera Sürprizi” adlı video bir anda sosyal medyanın gündemine oturmuş, çok kısa sürede paylaşım rekorlarını alt-üst etmiş ve internetten başka TV, gazete ve dergilerde de haber olarak, günlerce konuşulmuştu. TBWA İstanbul imzalı çalışmanın bir hafta sonra da kamera arkasını izlemiştik. Promoqube‘un online medya ölçüm platformu  Sense ‘in yayınladığı infografik sonuçlarına göre video, 30 milyona yakın kişiye erişim sağlamış. Bu rakam, günümüz itibariyle Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının %85’i demek olur ki, bu da çalışmanın ne kadar etkili bir çalışma olduğunu ortaya koyuyor. İnfografikte yer alan bilgilere göre video yayınlandıktan sonra ilk üç saat içerisinde, %90 Twitter aracılığyla olmak üzere, 63.560 kişi tarafından toplam 80 bin paylaşım gerçekleşmiş. İlk iki hafta içerisinde ise 2 milyonu Youtube’da olmak üzere toplam 4 milyon izleme gerçekleşmiş. Videonun diğer sosyal medya araçları üzerindeki etkisi infografikte…

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Ajans İnsanları – I

Facebook'ta Paylaş

Sektörel olarak bakıldığında iş yaşantısının bu kadar sıradışı olduğu bir başka hizmet sektörü bulmak zordur. Türü ne olursa olsun, – dijital, geleneksel, kreatif, sosyal medya, iletişim, 360 derece vb. – bir reklam ajansında çalışanlar, o işletmenin asıl sahipleridir. Patronculuğun sökmediği yegane hizmet alanıdır, çünkü ajanstaki herkes kendi işinin patronu, bütünün önemli bir parçasıdır. Futboldan sonra takım oyununun bu kadar keyif verdiği bir başka yaşam kesiti yoktur. Ekibin her bir üyesi, diğer bir üyenin eksikliğinde, üzerinde çalıştığı projenin başarıya ulaşmasının zor olacağını bilir. Bu nedenle ajans insanları, birbirlerine sımsıkıya bağlıdır. Bu bağlılıkları iş yaşantısı dışında sosyal hayatlarına da yansır. Bir ajansın tüm çalışanları birbirlerinden habersiz bir şekilde, Asmalımescit‘te aynı mekanda kendilerini eğleniyorken bulabilirler. Peki, gelelim ajans çalışanlarının özelliklerine. Gerçekte kimdir bu ajans insanları, ne iş yaparlar, amaçları nedir? “Ajans İnsanları – I” adını verdiğimiz bu infografiğimizde ajans çalışanlarının profillerini inceledik.

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!

post

Kedinfografik

Facebook'ta Paylaş

Sosyal medya dünyasında kedilerin yeri bambaşkadır. Hatta dünyada kedilerin kullanıldığı müthiş kampanyalara imza atmış ajanslar var. Mesela dünyanın ilk catvertising reklam ajansı John St 2011 yılında Toronto’da kuruldu. Türkiye’de deki reklam ajanslarında da kedileri zaman zaman sahnede görürüz. Sosyal medya ajanslarından Promoqube, bu sefer kediyi infografik sahnesine çıkarmış, üstelik hareketli infografik kullanarak alışılagelmiş, imaj formatındaki infografiklerin dışına çıkmış. İnfografik, kedilerin sosyal medya ile olan ilişkileri üzerine kurgulanmış. Sosyal medyanın en ünlü kedilerinden, kedi için açılacak yeni bir sosyal medya hesabı için isim önerisine kadar sosyal medyada kedi ile ilgili ilnginç bilgilere yer verilmiş.

Hareketli infografiği ziyaret etmek için tıklayın.

 

tag

Bunlar da ilginizi çekebilir!